Новини


Грудневі зміни у заповненні Реєстру виданих та отриманих податкових накладних


Нагадаємо, що новий Реєстр виданих та отриманих податкових накладних (далі — Реєстр) і порядок його заповнення затверджені наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. № 958 (набрав чинності з 1 грудня 2014 року).

У зв’язку з цим зверніть увагу на такі зміни у порядку заповнення цього Реєстру.

Розділ І «Видані податкові накладні»:

— кількість граф у цьому розділі збільшилася з 13 до 16. Своє законне місце знайшли постачання, які обкладаються ПДВ за ставкою 7%: у графах 10 (база оподаткування) і 11 (сума ПДВ). Крім того, графу Реєстру (звільнені, а також ті постачання, які не є об’єктом обкладення ПДВ) тепер розділено на дві графи: 13 — для звільнених від ПДВ операцій і 14 — для операцій, які не є об’єктом обкладення ПДВ;

— усунено суперечність, яка виникала під час заповнення графи 6 у разі застосування умовного ІПН «400000000000». Нагадаємо, що Порядок заповнення реєстру, затверджений наказом Міндоходів від 25.11.2013 р. № 708, вимагав зазначати в цій графі 0, а Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Міндоходів від 14.01.2014 р. № 10, приписував зазначати у відповідній графі податкової накладної умовний ІПН. Тепер цю суперечність усунено: у графі 6 Реєстру слід зазначати умовний ІПН, який стоїть у податковій накладній.

Розділ ІІ «Отримані податкові накладні». Кількість граф у цьому розділі збільшилася з 16 до 21. Так, з’явилася нова графа 9 для відображення частки використання сплаченого (нарахованого) ПДВ в операціях, які обкладаються ПДВ. Для відображення придбань за основною ставкою 20% і ставкою 0% тепер передбачені окремі графи 10 і 11, 14 і 15 відповідно (у старому реєстрі такі придбання відображалися у графах 9 і 10). Уведені нові графи 12 і 13 для відображення придбань лікарських засобів і виробів медичного призначення за ставкою 7%. Графи, призначені для решти показників, залишилися незмінними, але вмістилися в порядкових номерах. Також є деякі зміни в заповненні графи 5 (вид документа), а саме:

— у разі використання касового методу податкового обліку до визначеного виду документа додається буква «К» (наприклад, «ПНПК»). Це означає, що сума ПДВ уключається до податкового кредиту у звітному періоді, на який припадає дата оплати придбання;

— у разі коригування (зменшення) податкового кредиту за контрольованими операціями на підставі бухгалтерської довідки («БО») до виду документа, яким підтверджується факт такої операції, додаються букви «КО» (наприклад, «БОПНПКО»)


Назад