Новини


ВАСУ: податківці не вправі робити висновки про віднесення інформації до реклами

ВАСУ ухвалою від 05.01.2015 р. у справі № К/800/22732/14 підсумував, що податківці не вправі робити висновки про віднесення інформації на банері до реклами. Адже, як було визначено судами попередніх інстанцій, під рекламними засобами слід розуміти будь-які засоби, що використовуються для реклами до її споживача в будь-якій формі й у будь-який спосіб. Тобто будь-яка інформація (усна, письмова), що містить у собі дані про товариство, товар та його господарську діяльність, є рекламою. Законодавство не обмежує у способах проведення реклами.

Висновок про невідповідність інформації, що міститься в рекламному банері, є таким, що зроблений із перевищенням визначеної законом компетенції податкового органу. Адже оцінка змісту рекламних матеріалів, який визначається платником самостійно під час провадження ним господарської діяльності, є втручанням податкового органу в таку діяльність. У рамках здійснення податкового контролю податковий орган лише перевіряє реальність операцій із придбання рекламних товарів і послуг, наявність у платника належним чином оформлених первинних документів на підтвердження факту понесення витрат за цими операціями, однак без оцінювання доцільності такої реклами, її ефективності, впливу змістового наповнення такої реклами на результат діяльності платника.

Тож доводи щодо завищення підприємством витрат і податкового кредиту по отриманих від його контрагента рекламних послугах ВАСУ вважає безпідставним, а податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню.

Назад