Новини


Затрати підприємця-загальносистемника на оплату праці: що включається до витрат?

У фахівців ДФСУ запитали: яка сума витрат на оплату праці найманих працівників включається до складу витрат фізичної особи - підприємця на загальній системі оподаткування?

У відповіді податківці нагадали про п.п. 177.4.2 Податкового кодексу України, згідно з яким до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем на загальній системі оподаткування, належать, зокрема, витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають із підприємцем у трудових відносинах.

Такі витрати включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат, виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яку іншу оплату у грошовій або натуральній формі, встановлену за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування).

Крім того, фіскали вважають, що у Податковому розрахунку за ф. № 1ДФ підприємець-роботодавець у графі 3а «Сума нарахованого доходу» ф. № 1ДФ відображає нарахований дохід повністю, без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО) та ЄСВ, і у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику ПДФО відповідно до нарахованого доходу, а саме - без вирахування із суми нарахованого доходу сум ПДФО та ЄСВ, які справляються за рахунок доходу найманої особи.

Таким чином, до складу витрат фізичної особи - підприємця на загальній системі оподаткування включається сума витрат на оплату праці найманих працівників без вирахування ПДФО та ЄСВ. 

Назад