Новини
НДС-счета: до 1 октября не будет штрафов за несвоевременную регистрацию накладныхГлава парламентского комитета по вопросам налоговой и таможенной политики Нина Южанина заявила, что штрафы за несвоевременную регистрацию налоговых накладных не применяются к плательщикам до 1 октября 2015 года У кінцевій редакції урядового законопроекту №2173а "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість", який був схвалений вчора парламентом у цілому, передбачені зміни в пункт 34 "Перехідних положень" Податкового кодексу, що штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних не застосовуються до платників податків до 1 жовтня 2015 року. Про це заявила глава парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна. «Це питання відволікання грошових коштів. Тобто немає можливості зареєструвати протягом 15 днів – ні 10, ні 30, ні 40 відсотків штрафна санкція не наступає. При можливості ця реєстрація має відбутися. Це тому що ми тестовий режим якби в повному розумінні розвернути знову назад не можемо», - зауважила Н. Южаніна. Крім того, вона наголосила, що із законопроекту №2173 вилучаються всі положення, що стосуються скасування спецрежиму ПДВ. За словами Н. Южаніної, також з голосу було внесене доповнення до статті 200.1.4 Податкового кодексу, що стосується поповнення зарахування коштів платників на цей спецрахунок у системі електронного адміністрування, доповнюємо його підпунктом "в", який дозволить поповнювати рахунки з рахунків платників відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України". Це для того, щоб врегулювати проблеми теплокомуненерго. Як констатували в Мінфіні, з огляду на те, що система електронного адміністрування ПДВ дозволяє платникам ПДВ – покупцям отримувати податкові накладні з ЄРПН, законопроект закріплює право покупців відображати податковий кредит по таким податковим накладним. Крім того, передбачається можливість складання раз на місяць зведених податкових накладних у разі здійснення постачання товарів/послуг, що має безперервний або ритмічний характер (постачання тепла газу, електроенергії, послуг зв’язку тощо). Це, у свою чергу, має скоротити кількість податкових накладних та зменшить відволікання обігових коштів платників ПДВ. Водночас для зменшення відволікання обігових коштів платників при роботі системи електронного адміністрування в повноцінному режимі пропонувалося продовжити з 15 до 31 календарного дня строки реєстрації податкових накладних, складених протягом трьох місяців роботи системи на постійній основі. У первинній редакції цього законопроекту ще передбачалося: 1. надання права платнику податку протягом 365 календарних днів з дати складанняподаткової накладної на включення до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; 2. скасування необхідності проведення перерахунку частки використання необоротних активів, придбаних після 01.07.2015, в оподатковуваних операціях за підсумками одного, двох і трьох календарних років їх використання; 3. скорочення реквізитів податкової накладної, які втратили актуальність у зв’язку із запровадженням системи електронного адміністрування ПДВ (реквізити щодо місцезнаходження покупця/продавця та вид цивільно-правового договору); 4. врегулювання питання отримання податкових накладних філіями (структурними підрозділами) платника податкових накладних шляхом відображення в податковій накладній числового номера філії (структурного підрозділу) покупця, якій здійснюється постачання товарів/послуг; 5. визначити, що податкові накладні, отримані з ЄРПН, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту; 6. надання можливості складання раз на місяць (в останній день місяця) зведених податкових накладних у разі здійснення постачання товарів (послуг), постачання яких має безперервний або ритмічний характер (як платникам так і неплатникам ПДВ); 7. надання можливості складати податкові накладні за щоденним підсумком операцій; 8. продовження до 365 днів строку, протягом якого платники податку можуть подати скаргу на продавця/покупця товарів/послуг у разі порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; 9. для забезпечення коректного формування з 01.07.2015 показника суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН, пропонується передбачити „обнуління” такого показника станом на 01.07.2015 та включити до нього: - суми середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних місяців/ 4 квартали (т.з. „овердрафт”); - суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань з податку на додану вартість станом на 01.07.2015; - суми від’ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015; - залишку коштів на електронному рахунку платника; 10. продовження строків реєстрації податкових накладних, складених в період з 01.07.2015 по 31.08.2015, в Єдиному реєстрі податкових накладних до 31 календарного дня; 11. визначити, що на кошти, які знаходяться на електронних рахунках платників, не поширюється дія Закону України „Про виконавче провадження”, та зобов’язати знати арешт з коштів, на які такий арешт був накладений. |
Назад |